Funderar du på att starta eget tillsammans med Veterankraft? Här hittar du svar på de vanligaste frågorna om hur det är att vara franchisetagare hos oss – från startkostnader och stöd till vardagen som företagare. Och vill du veta mer, är du alltid välkommen att kontakta oss direkt.
Hjälper ni till med lokal marknadsföring vid uppstarten?
Ja, det gör vi. Vi tror så mycket på vår affärsidé och franchisekoncept så vi återinvesterar större delen av franchiseinsatsen i din lokala marknadsföring under första året. Allt för att du ska komma i gång ordentligt!
Kommer jag konkurrera med med flera franchisetagare inom samma ort?
I de allra flesta orter finns det bara en franchisetagare. På större orter kan det finnas flera franchisetagare men då arbetar de i olika delar av staden. Viktigt att veta är att det är naturligt att kunder ringer sitt närmaste kontor för att få hjälp just i den stadsdelen där man bor eller vill ha sin tjänst utförd. Och, veteraner vill helst tillhöra det lokalkontor som finns närmast dem, så att de kan få jobb i närheten av deras hem.
Hur ska man veta om man är rätt som franchisetagare?
Om du kan svara JA på nedanstående frågor då vill vi gärna träffa dig!
Fyll i vår intresseanmälan eller ring direkt till Stephan Sahl, Rekrytering- & Etableringsansvarig på telefon: 08-520 018 06
Vad ingår i er diplomerade utbildning VK-CERT© ?
I vår diplomerade utbildning, VK-CERT© ingår allt som gör att du ska kunna lyckas med din verksamhet och om vårt framgångsrika franchisekoncept inom områdena:
Är du intresserad av att komma i kontakt med oss, fyll i en intresseanmälan eller ring direkt till Stephan Sahl, Rekrytering- & Etableringsansvarig på telefon: 08-520 018 06
Vem ansvarar för all fakturering ut mot kund mm?
Vi vill att det ska gå bra för dig och hjälper dig med det där som brukar vara tråkigt, såsom löner, fakturering och skattereduktioner (Rot & Rut), så att du kan göra det du är bäst på – att ta hand om kunder och veteraner.
Vad får man som franchisetagare hos Veterankraft?
För oss är det viktigt att du känner att du är en del av ett väletablerat och marknadsledande varumärke i branschen som står för trygghet, kvalitét och pålitlighet.
När du går ansluter dig som franchisetagare hos Veterankraft erhåller du följande:
Därutöver har du följande förmåner som ska underlätta för dig:
Vi tror så mycket på vår affärsidé och franchisekoncept så vi återinvesterar större delen av franchiseinsatsen i din lokala marknadsföring under första året. Allt för att du ska komma i gång ordentligt!
Är du intresserad av att komma i kontakt med oss, fyll i vår intresseanmälan eller ring direkt till Stephan Sahl, Rekrytering- & Etableringsansvarig på telefon: 08-520 018 06.
Vad är det som gör Veterankrafts franchisekoncept tryggt och framgångsrikt?
Veterankraft har funnits sedan 2009 och är en av de ledande inom bemanningsbranschen för seniorer. Det skapar trygghet för dig som går i tankarna på att bli franchisetagare hos oss men också för våra veteraner som utför jobben. Vi har både ett bevisat och väl beprövat franchisekoncept med en stark affärsidé och ett väletablerat varumärke inom bemanningsbranschen. Detta borgar för att det finns en mycket bra finansiell utveckling och lönsamhet om man driver verksamheten rätt. För oss är det viktigt att du känner att du är en del av ett marknadsledande varumärke i branschen som står för både trygghet, kvalité och pålitlighet.
Vad innebär Franchise?
Franchising uppstår när någon (s.k. franchisegivare) som äger ett välfungerande och lönsamt affärskoncept hyr ut rätten att använda konceptet och varumärket till en eller flera fristående företagare (s.k. franchisetagare). Några av de större företagen i Sverige som använder sig av franchise är bland andra Coop, PostNord, Swedbank, Pressbyrån, IKEA, McDonalds och Subway.
Det koncept franchisegivaren har utvecklat ska användas genomgående i hela franchisekedjan för att skapa enhetlighet i kunderbjudandet och säkerställa ett starkt och trovärdigt varumärke. Med detta blir allt enklare. Det leder till igenkänning och trygghet för både befintliga kunder och för att attrahera nya.
Vilka centrala aktiviteter har ni för era franchisetagare?
Under året har vi löpande utbildningar, regionsmöten och konferenser tillsammans med alla medarbetare på Veterankraft. Syftet är att hålla alla er ajour med vad som händer på marknaden såsom trender, förändrade marknadsförutsättningar, kommande nya tjänster och erbjudanden men också för att lära känna varandra och bibehålla den fina gemenskap vi har.
Är du intresserad av att komma i kontakt med oss, fyll gärna i vår intresseanmälan eller ring direkt till Stephan Sahl, Rekrytering- & Etableringsansvarig på telefon: 08-520 018 06
Måste jag ha erfarenhet av bemanningsbranschen för att starta franchise hos er?
Nej, det finns inget krav på att du ska ha erfarenhet av bemanningsbranschen. Under vår diplomerade utbildning VK-CERT© kommer du lära dig mycket om vårt franchisekoncept och hur man framgångsrikt ska bedriva sin verksamhet.
Vad innebär personlig coachning?
Vi tillhandahåller en personlig coach som själv drivit framgångsrikt franchisekontor. Coachen kan du ringa närsom för att få rådgivning eller få personligt stöd.
Vad är det för direkta kostnader som franchisetagaren står för?
Förutom den initiala inträdesavgiften så betalar du enbart för din egen kontorslokal där du kan ta emot både dina veteraner och kunder samt din lokala marknadsföring med tillhörande aktiviteter. Även kostnader för eventuell tillkommande personal.
Hur lång tid tar det innan man är igång med sitt eget kontor?
Du kan komma i gång redan första dagen efter att ha genomgått vår diplomerade utbildning VK-CERT©, eftersom du varken behöver egen personal eller stora kontorslokaler i början.
Vad kostar det att starta en franchise hos Veterankraft?
Vårt franchisekoncept bygger på en beprövad affärsmodell med ett lågt startkapital för dig som blivande franchisetagare.
Målsättningen är att du ska komma igång ordentligt under första året så därför återinvesterar vi större delen av inträdesavgiften i din lokala marknadsföring. Detta gör också oss sporrade till att hjälpa dig till framgång. Går det bra för dig, går det bra för oss alla. Dessutom är du inte ensam utan ingår i ett nätverk med franchisetagare över hela landet som kommer bli dina nya kollegor.
Kontakta Marie Mannholt:
Mejladress: [email protected]
Telefonnummer: +46 70 832 32 02
Vad innebär det att vara Franchisetagare?
Som franchisetagare balanserar du friheten av att vara egen företagare ihop med tryggheten av att använda en beprövad affärsidé. Du driver ditt eget företag, ägarmässigt oberoende från franchisegivaren. Precis som vilken annan företagare som helst ansvarar du för den dagliga driften av din verksamhet och dina egna resultat.
Du betalar en inträdesavgift som franchisetagare och har då rätten att arbeta under franchisegivarens varumärke för att skapa en framgångsrik verksamhet. Därutöver nyttjar du franchisegivarens alla erfarenheter och får stöd i form av utbildning, marknadsföring, sortiment och tjänsteutveckling m.m., samt fortlöpande rådgivning och support i bland annat administrativa frågor.
Liksom du, är din franchisegivare alltid intresserad av att ditt företagande skall bli så framgångsrikt som möjligt.
Hur går jag tillväga för att bli franchise hos Veternkraft?
Det är enkelt, antingen fyller du i vår intresseanmälan, se länken nedan eller ringer direkt till Stephan Sahl, Rekrytering- & Etableringsansvarig på telefon: 08-520 018 06.